Ρομποτική Εκπαίδευση

.... στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας

Ο Νίκος Αδαμόπουλος, μηχανικός Η/Υ και έμπειρος στη Ρομποτική, ήταν ο επίσημος καλεσμένος του ΣΔΕ Πύργου πάνω σε σχετικά θέματα. Φορτωμένος πέντε κάδους μικροεξαρτήματα,  μικρο-υπολογιστές και καλώδια, έφτασε στο σχολείο το απόγευμα της Τετάρτης 21 Μαρτίου.  Σκοπός της επίσκεψης του ήταν η πρώτη επαφή των εκπαιδευομένων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Πύργου με τη Ρομποτική Εκπαιδευτική.

Οι εκπαιδευόμενοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Ο κ. Νίκος Αδαμόπουλος, επί πολλά χρόνια καθηγητής Πληροφορικής στα Δημόσια σχολεία, άπλωσε ένα σετ από κινητήρες, αισθητήρες, κομμάτια lego, υπολογιστές και καλώδια, μπροστά από κάθε ομάδα. Τοποθέτησε ένα laptopσε κάθε θρανίο, και φόρτωσε το πρόγραμμα με τις οδηγίες βήμα-βήμα για τη συναρμολόγηση των ρομπότ.

Η πρώτη ομάδα συγκεντρώνει τα κομμάτια για την κατασκευή της «ποντικοπαγίδας»

Κάθε ομάδα θα συναρμολογούσε από ένα ρομπότ. Η πρώτη ομάδα θα έκανε ένα ρομπότ ποντικοπαγίδα, ενώ η δεύτερη ένα διπλό ρομπότ: το ένα κομμάτι θα πετούσε μια μπάλα και το δεύτερο θα την απέκρουε για να μην μπει γκολ! Οι ομάδες ξεκίνησαν διαλέγοντας τα αρχικά κομμάτια και συναρμολογώντας τα. Καθώς χτιζόταν το ρομπότ, η συναρμολόγηση έπρεπε να είναι περισσότερο ακριβής κι έτσι γινόταν δυσκολότερη.

Πρώτη τελείωσε η ομάδα με την ποντικοπαγίδα: Ένα κομμάτι τυρί πάνω σε μια μινι εξέδρα περίμενε το ποντίκι. Όταν το «ποντίκι» πατούσε στην εξέδρα, η φάκα εκτινασσόταν και μπλόκαρε το ποντίκι, βγάζοντας ένα σαρκαστικό γέλιο! Σε δυο δευτερόλεπτα η παγίδα ξαναόπλιζε. Οι εκπαιδευόμενοι το χάρηκαν! Όλοι δοκίμασαν να πάρουν το τυρί από τη φάκα και το διασκέδασαν με την όλη διαδικασία.

Η ποντικοπαγίδα της πρώτης ομάδας σε λειτουργία: Ένα μακρόστενο lego, σε ρόλο ποντικιού, προσπαθεί να πάρει το τυρί από τη φάκα. Η παγίδα εκτινάσσεται για να πιάσει το «ποντίκι».

 

Η δεύτερη ομάδα συναρμολόγησε αρχικά τον εκτοξευτήρα της μπάλας (που κινείτο πάνω στις ράγες). Μετά έφτιαξε το μηχανισμό που θα απέκρουε την μπάλα, εμποδίζοντάς την να μπεί στο τέρμα. Καθώς υπήρχαν δύο κομμάτια προς συναρμολόγηση, η δεύτερη ομάδα έκανε μισή ώρα παραπάνω. Οι πρώτοι που δοκίμασαν τη λειτουργία του ρομπότ ήταν οι ίδιοι οι «μαθητές» που το κατασκεύασαν. Ζήλεψαν όμως και οι άλλοι κι ήρθαν κι αυτοί να δοκιμάσουν αν πράγματι το ρομπότ είναι καλός τερματοφύλακας και δεν τρώει γκολ!

Η δεύτερη ομάδα περιεργάζεται τα κομμάτια για το διπλό ρομπότ «πέναλτυ-τερματοφύλακας».

 

Όσο η δεύτερη ομάδα ολοκλήρωνε το διπλό ρομπότ, η πρώτη ομάδα επιδόθηκε σε άλλη μια κατασκευή, ρομπότ-αυτοκίνητο που εκτελεί πολλαπλές κινήσεις ανάμεσα σε δύο όρια.

 

Τα δύο τμήματα του ρομπότ της δεύτερης ομάδας είναι έτοιμα: Η μπάλα θα εκτοξευθεί από το μπροστινό ρομπότ, ενώ το δεύτερο ρομπότ (στο βάθος), σε ρόλο τερματοφύλακα, θα εκτινάξει ένα μπράτσο προκειμένου να αποκρούσει τη μπάλα. Επιτυχία απόκρουσης 100%!!

 

Οι εκπαιδευόμενοι πήραν μια πρώτη εικόνα για τη χρησιμότητα των διαφόρων εξαρτημάτων, τη συνδυαστική λειτουργία τους ώστε να είναι αποτελεσματικά, αλλά και πως σε αντίστοιχα μεγέθη λειτουργούν τα ρομπότ που κάνουν εργασίες σε διάφορες επιχειρήσεις και στη βιομηχανία.

Αναμνηστική φωτογραφία από τη Ρομποτική Εκπαίδευση του Νίκου Αδαμόπουλου, με εκπαιδευτές κι εκπαιδευόμενους του Σ.Δ.Ε. Πύργου, μπροστά από την τρίτη κατασκευή ρομπότ-αυτοκίνητο.

 

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας απευθύνεται σε ενηλίκους και μετά από φοίτηση δύο χρόνων, τους προσφέρει Απολυτήριο Γυμνασίου. Λειτουργεί απογευματινές ώρες, 4:30 μ.μ. έως 8:30 μ.μ,

Στον Πύργο: στο 2ο Χλμ. Ε.Ο. Πύργου-Κυπαρισσίας (Αλφειού), κτίριο 1ου ΕΠΑ.Λ. (και Δ.Ι.Ε.Κ.). Τηλ. & FAX: 26210-20.350, Κινητά: 693.65.25.428 & 6945.11.89.73.

E-mail: sdepyr@sch.gr  Ιστοσελίδα-Ιστότοπος: http://sde-pyrgou.ilei.sch.gr

Στην Αμαλιάδα:Τέρμα Ολυμπίας και Έλλης, στο κτίριο του Δημόσιου ΙΕΚ Αμαλιάδας, Τηλ. & FAX: 26210-20.350, Κινητό: 698.259.69.52.

 

Απονομή Αξιολόγησης στην Αμαλιάδα

Την Πέμπτη 15 Μαρτίου έγινε στο τμήμα Αμαλιάδας του Σ.Δ.Ε. Πύργου, η απονομή της Ενδιάμεσης Αξιολόγησης στις εκπαιδευόμενες και τους εκπαιδευόμενους του σχολείου, για το σχολικό έτος 2017-18.  

Αξιολόγηση γίνεται ως προς δύο άξονες: Ενδιαφέρον (για το Γραμματισμό) και Ανταπόκριση(στις απαιτήσεις του Γραμματισμού). 

 Το Ενδιαφέρον αξιολογείται στο εύρος της λεκτικής κλίμακας : Πολύ μεγάλο, μεγάλο, ικανοποιητικό, μέτριο, ελάχιστο. Η Ανταπόκριση αξιολογείται στο εύρος της λεκτικής κλίμακας : Άριστα, πολύ καλά, καλά, επαρκώς, ανεπαρκώς. 

Στον κάθε Γραμματισμό ο Εκπαιδευτής μπορεί να γράψει ένα κείμενο που αφορά την παρουσία και τη συμμετοχή του εκπαιδευόμενου. Για παράδειγμα: .... 

Για παράδειγμα: "Έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον ως προς τη μάθηση και ανταποκρίθηκε καλά στις απαιτήσεις του γραμματισμού. Συμμετείχε πρόθυμα και με επιθυμία κατάκτησης καινούργιων γνώσεων στις διάφορες μαθησιακές δράσεις εκφράζοντας απορίες, προβληματισμούς και απόψεις. Αν παρακολουθούσε με περισσότερη συνέπεια και αν είχε καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια, θα είχε καλλιεργήσει ουσιαστικότερα τις δεξιότητές της στο γραμματισμό. Η ευγένεια, ο πλούσιος συναισθηματικός κόσμος, η επικοινωνιακή της διάθεση και το πνεύμα προσφοράς, λειτούργησαν καταλυτικά στη δημιουργία θετικού μαθησιακού κλίματος και την ισορροπία της ομάδας. Συνεργάστηκε αρμονικά με τους άλλους εκπαιδευόμενους δείχνοντας ευγένεια και επικοινωνιακή διάθεση. Θα μπορούσε γενικά να διεκδικήσει πιο δυναμικά την προσωπική της εξέλιξη και να δείξει μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στην υλοποίηση των στόχων της.  Καλή συνέχεια!"